E foarte posibil ca pana in acest moment sa fi observat ca anumite branduri ofera produse gratuite sau la un pret extrem de mic. Insa de ce fac ele acest lucru?
Raspunsul este oarecum simplu. In prezent, datorita numarului mare de optiuni pe care le ai ca si consumator, atunci cand vrei sa cumperi ceva, increderea consumatorilor a devenit printre cele mai valoroase active ale unui brand.
Asadar, nu e neaaparat ca un brand sa aiba produse de o foarte mare calitate, ci mai degraba oamenii vor sa se identifice cu un brand si cu valoarile acestuia. Acest lucru se aplica mai ales tinerilor din ziua de astazi.
Oferirea de lucruri gratis pentru testare
Probabil cea mai eficienta metoda de a atrage consumatori catre un anumit brand sau produs este oferirea de lucruri gratis pentru testare. Asta nu doar ca demonstreaza transparenta din partea producatorului, ci reduce si riscul perceput de catre consumator, atunci cand nu este decis daca sa comande un produs sau nu.
In anumite industrii, precum cele ale bauturilor, cosmeticelor sau alimentelor, oferirea de mostre gratuite este o practica foarte obisnuita. De exemplu, in anumite mall-uri din Romania, exista tonomate care ofera diferite produse gratis, incepand de la bauturi carbogazoase, pana la bauturi alcoolice, produse alimentare sau chiar hrana pentru animale. Astfel, clientii pot testa acel produs fara nicio obligatie financiara, iar daca le place, sunt mult mai predispusi sa devina un cumparator fidel al acelui produs.
Acest lucru se aplica si la produsele digitale, unde anumite aplicatii, platforme online sau servicii pot fi testate pentru o perioada scurta de timp denumita Trial. Dupa aceasta perioada, daca utilizatorii sunt multumiti de serviciu, pot plati un abonament lunar sau anual in functie de preferinte.
Oferirea de lucruri gratis pentru testare se aplica si in domeniul jocurilor de noroc online. Cazinourile online din Romania aplica strategii pentru a atrage noi clienti pe platforma prin oferirea de bonusuri fara depunere. Aceste bonusuri fara depunere iti ofera un numar de rotiri gratuite, jetoane de aur (pentru casino live) sau chiar bani bonus cu care jucatorii pot juca pe platforma online. Avantajul? Nu trebuie sa depui o suma de bani initiala. Un alt avantaj? Poti retrage bani reali daca indeplinesti conditiile bonusului.
Daca vrei sa vezi si tu cum functioneaza aceasta strategie, poti vedea o lista cu oferte disponibile la cazinouri din Romania pe rotiri-cazino.ro/bonus-fara-depunere-casino/.
Transparenta si comunicare buna
In aceste zile, transparenta unui brand nu mai este deloc optionala. Acestea trebuie sa raspunda clar si concis la intrebarile clientilor, sa admita greselile si sa ofere explicatii atunci cand brandul a facut o greseala care a fost taxata de consumatori.
De exemplu, in cazul unui produs defect, brandul ar trebui sa isi asume problema, sa-l retraga de pe piata si sa ofere consumatorilor solutii alternative. In acest caz, cu siguranta cei mai multi vor aprecia onestitatea.
Asa cum mentionam si in introducerea acestui articol, tinerii din ziua de astazi sunt atrasi de branduri care promoveaza valori in care acestia cred. Atunci cand se intampla acest lucru, increderea dintre consumator si brand se consolideaza destul de rapid.
Publicarea de recenzii reale
Probabil ai observat deja ca atunci cand vrei sa cumperi un produs online sau sa cauti pareri despre un anumit serviciu, gasesti si recenzii care nu par reale. Ei bine, da, este adevarat. Multe companii (mai mici ce-i drept) publica recenzii false tocmai pentru a atrage clienti, chiar daca produsele sau serviciile nu corespund cu realitatea.
Asadar, pentru a castiga increderea, brandurile serioase ar trebui sa publice doar recenzii reale: atat pe cele bune, cat si pe cele mai putin bune. Brandurile care publica doar recenzii verificate, de la consumatori care chiar au achizitionat efectiv un produs, sunt percepute ca fiind mai de incredere.
Recenziile negative nu ar trebui sterse, ci ar trebui tratate cu seriozitate si cu raspunsuri clare din partea brandului pentru a rezolva ulterior problema intampinata.
In ultima perioada, au inceput sa apara pe internet tot mai multe video-uri de „unboxing” de la diferite produse. Acestea ofera o perspectiva reala asupra produselor, mai ales atunci cand video-urile nu sunt de la influenceri ci persoane reale.
Recompense pentru loialitate
O alta strategie prin care brandurile isi consolideaza increderea este prin oferirea de recompense pentru loialitate. Exista foarte multe magazine online in Romania care ofera clientilor puncte bonus atunci cand acestia achizitioneaza un produs. Aceste puncte pot fi folosite ulterior pentru a fi convertite intr-un voucher de reducere sau chiar pentru a achizitiona produse gratuite.
De exemplu, eMag ofera clientilor puncte la orice achizitie integrala cu cardul eMag. 1 punct inseamna 1 RON, ceea ce inseamna ca, in cazul in care un produs costa 50 RON, iar clientul are 100 puncte pe cont, il poate achizitiona gratuit.
Un alt magazin online care ofera recompense pentru loialitate este Sephora. Sistemul este la fel ca la eMag, in sensul ca, la achitizia unui produs, clientii primesc puncte bonus in functie de valoarea achizitiei.
Reputatie pe termen lung
In ultimul rand, un indicator foarte puternic al increderii unui brand sau produs este reputatia pe care si-a construit-o intr-o perioada mai lunga de timp. De exemplu, o companie sau magazin care exista de foarte mult timp pe piata va fi mult mai atragator pentru un client decat un magazin nou, despre care potentialul client nu stie foarte multe.
Acest lucru se aplica si in cazul operatorilor de jocuri de noroc online. Un cazino online, vechi si de incredere va avea mereu un avantaj fata de un cazino online nou aparut pe piata.